Keresem Budapest legjobb hamburgereit!
2016. május 31. írta: fosterur

Keresem Budapest legjobb hamburgereit!

Imádom a hamburgert és mindig élvezettel vetem magam a budapesti street food kínálatba. Hála Istennek és a versenynek a választékra igazán nincsen panaszom. Ami viszont nehéz: a legjobb, vagy a legjobbnak ítélt helyeket megtalálni.

 

kezmuves_hamburger.jpg

 

 

Két dolog szembetűnő számomra a nagy budapesti gasztroforradalomban. Az egyik, hogy amire feltalálták a hamburgert, arra a mai csodák nem alkalmasak. A hamburger funkciója ugyanis street foodként az volt, hogy állva, vagy éppen menet közben is meg lehessen enni. Az emeletes, magas, gondosan tervezett kompozíciókat azonban képtelenség kés-villa használata nélkül kulturáltan elfogyasztani.

 

A másik jelenség az őrületes hype, ami ma itthon a hamburgereket övezi. Az utóbbi években nyílt helyek között nincsenek ordító különbségek; akik minőségi alapanyagokkal dolgoznak, szinte mind jók. Az igazi szakadékot a retró típusú, csalamádés, nyolcvanas éveket idéző, kifejezetten olcsónak tervezett hamburgerek és a nemzetközi trendekhez illeszkedő, cheddarral, parmezánnak stb., a konyhára jellemző egyedi szósszal dolgozó hamburgerezők között érzem.

 

Előbbiek közül az egyik legnépszerűbb Marika Néni Kávézója, de van olyan ismerősöm is, aki a Nyugati aluljáró hamburgerezőjét ajánlotta.

 

 

Egy 1983-as Magyar Konyhában az alábbiakat találtam a hamburgerről:

 

"Az eredeti hamburgerrecept – amelynek a hazája Amerika – kétszer darált sovány marhahúst ír elő, de sokkal ízletesebb, ha fele marha, fele sovány sertéshúsból állítjuk össze. Négy személyre veszünk hozzá 50 dkg húst, és egy nagy fej finomra vágott vagy reszelt vöröshagymával, sóval, bőven törött borssal, 2 evőkanál mustárral, 3-4 evőkanál ketchuppal gyúrjuk össze. Négy cipót formázva kívülről beolajozzuk, és legalább egy fél napig a hűtőszekrényben pihentetjük, hogy az ízek jól összeérjenek.

Különösen fontos, hogy milyen péksüteményben kínáljuk. Nem jó hozzá a ropogós zsemle, a puha kalácstésztából készült puffancs illik hozzá. Ha nem kapunk puffancsot, tehetjük két molnárka közé."

 

hamburgerek.jpg

Így lovagoltuk meg az újhullámot 1983-ban

 

Tényleg ilyen lenne a jó hamburger? Valóban így készül? Egy ismerős szakács véleménye az, hogy az a legjobb, ha a hamburgerpogácsába kizárólag só és egy kis bors kerül. Bolti ketchuppal vagy mustárral még véletlenül se keverjük be a húst. Mártások, szószok majd később kerülnek rá, amikor már megsült.

 

Az az ideális, ha nem túl zsíros, nem mócsingos, nem porcos, de nem is túl száraz alapanyaggal dolgozik a szakács: a marhalapocka vagy a szegy is tökéletesen alkalmas hamburger készítésére, de sokan a hátszínre esküsznek. Miután a szakács összedolgozta a hozzávalókat, hűtőben pihenteti. Bár a magyar ízlésnek az alaposan átsütött, kifejezetten megpirított húsok felelnek meg, az igazi hamburger csak néhány percig sül lapon, lávakövön, faszénen stb. „De semmi esetre sem bő olajban, mert nem fasírt és nem fánk.”

 

hambi_1.jpg

 

Teszteltem már jó néhány budapesti hamburgerezőt. Azt azonban nem én szeretném megmondani Önöknek, hogy melyik a legjobb. Arra vagyok kíváncsi, hogy Önöknek melyik hamburger ízlett leginkább? Hová járnak szívesen? Miért pont oda?

 

Sok variáció egyébként nincsen: egy hamburger vagy jó, és akkor nagyon jó, vagy emlékezetesen rossz. Részben emiatt hosszas elemzésbe nem is szeretnék belebonyolódni. Milyen a budapesti felhozatal? Egészen vegyes. Legnagyobb sajnálatomra a tavaly nyáron ajánlott Betevő az első kerületben bezárt február körül.

 

A Pesti Burger például egészen korrekt, bár az ismeretségi köröm véleménye megoszlik a helyről.

 

 

 

A Black Cab-ben az tetszett, hogy előttem mérték a húspogácsát, jól átsütve kértem, bacon-nel és sajttal, és amikor készen lett, megettem. Azt kaptam, amit vártam.

 

bc.jpg

 

A Deep Burgerben ne hagyják ki a csirkeburgert borsos parmezánnal. Zamatos. Plusz pontot érdemelnek a jól átpirított zsömléért. Kérjenek hozzá Coleslawt – nincsen túlgondolva, pont úgy jó, ahogyan van. És házi steakburgonyát egyenek mellé.

 

deep.jpg

 

 

A különleges, Amerika déli államainak konyhájára szakosodott Király utcai Soul Food hamburgere nem volt rossz, bár nekem, miután jól átsütve kértem, picit száraznak tűnt. Tetszett, viszont, hogy az összbenyomás kellemes volt, itt sem értékelték túl a saláta és a mártások szerepét, nem hagyták, hogy uralkodjanak a húspogácsa fölött.

 

sf.jpg

 

 

Bevallom, nem szeretem a kaprot, éppen ezért csalódás volt a Beer & Burgerben az O'Sullivan sajtos burgerén. Muszáj volt lekapargatnom. Ezt leszámítva nagyon ízlett, egy morzsát sem hagytam belőle.

 

beerandburger.jpg

 

A W35 hamburgerei is a megfizethető és finom kategóriába tartoznak. Azonban az üzletek között bizony vannak különbségek, emiatt azt javaslom, ha először kóstolják, a Klauzál utcaiba menjenek.

 

 

 Önök szerint hol kaphatók a legjobb, legfinomabb hamburgerek Budapesten?

A bejegyzés trackback címe:

https://mrfoster.blog.hu/api/trackback/id/tr128761776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EQMontoya 2016.06.01. 12:36:41

A lista szimpi, a Bölcsőnek viszont mindenképp rajta a helye. Jó burgerek, jó sörök, jófej személyzet, jó helyen is van.

isvaen 2016.06.01. 12:42:09

Finomító kantin. a város legjobb burger zsemléje ott van. és a levesei...

Kolompár Tarzan 2016.06.01. 12:48:45

Magic Burgert ne hagyják ki, főleg akik Újbudán laknak.

DE ha Pomázon jártok, akkor a Múúúszáj-ba menjetek be, a tűzoltóságtól egy köpésre van. Isteni a burger!

AlbertZ 2016.06.01. 13:19:03

Magic Burger tőlem is kap egy +1-et. Viszont a W35-nél tény, hogy nagy különbségek vannak, nekem pl az Erzsébet körúti egyáltalán nem jött be.

orangeman · http://chengyu.blog.hu 2016.06.01. 13:22:56

@EQMontoya: +1 a Bölcsőnek. Magasan a kedvenc helyem.

GaBko · http://gabkochili.blog.hu 2016.06.01. 13:43:27

Van sok jó hely, de nálam a Pesti Burger és Bár a legjobb!

DongoT 2016.06.01. 13:50:28

Zing - csak nekem jött be?

egyszoban 2016.06.01. 13:58:56

Tuning mondjuk nem szarral gurigázik :) Shiitake Angus Burger...
www.nowmagazin.hu/?p=30485

dumdidum42 (törölt) 2016.06.01. 14:11:18

mcdonalds, mert nincs negyed órám egy 5 perces szendvicsre.

Szilaard 2016.06.01. 14:23:28

Chili Dog - a 18. kerületben, ha arra jársz, érdemes megnézni.
chilidog.hu/

Jegkoko 2016.06.01. 14:31:30

A dallas régen jó volt ,de miután felkapták és oda kezdtek járni a mindenféle cölöpök nagyon elszálltak az árakat illetően. Régen a normál burgerből jól lehetett lakni, mostanra meg annyiért csak a gyerek méretű van.

Kivancsi 2016.06.01. 14:37:53

Ha valaki eltévedne a XVIII ker Nagybanyai u 7 hez!
Probalja ki az ottani retro hamburgert! 600ft rol indul!
Csalamade NINCS bene! de nagyon korrekt a nagymeretu friss es piritott buci salata, zoldsegek, szosz es a hus! Mondom 600-ert!!! +100/100 -ert lehet tuningolni! +bacon +hus... amit csak kivan az emberfia.....
hajra!

vittore 2016.06.01. 14:54:07

Sophie & Ben
Újpesten a Charlie. Egyszerő, nagy, finom, szerintem ár-érték arányban nagyon jó.

yoda2k 2016.06.01. 15:09:07

Attaboy sem elhanyagolható ám!

Jack Potata 2016.06.01. 15:22:39

"miután jól átsütve kértem, picit száraznak tűnt."

azt szeretném kérdezni, hogy amikor az utcán közlekedsz, van-e rajtad fény és hangjelzés, vagy bármi figyelmeztetés, hogy mekkora hülye vagy? csak hogy ki tudjak térni az utadból.

Nasalis Larvatus 2016.06.01. 15:33:27

Burger's Bár a Kolosy térnél (Csemete utca).

C4rmin3 2016.06.01. 15:36:55

Magic Burger: honapjukon a "NINCS ASZTALFOGLALÁS! NINCS TELEFONOS RENDELÉS! NINCS EMAILES RENDELÉS! NINCS HÁZHOZSZÁLLÍTÁS!" szöveg mindent elmond róluk. Emellett LASSÚ kiszolgálás mind a kasszánál, mind a rendelés kiadásánál, mindez horror árak mellett.

Bölcső: ha egyszer csak a pultnál van kiszolgálás, illene táblával vagy valamivel jelezni (nem csak az étlapon, hanem a pult oldalán), hogy az emberek a sörükkel ne ott álljanak beszélgetve miután megkapták!!! Szinte minden alkalommal 10-15 percet kell csak azért álldogálni, hogy odaférjek FIZETNI (vagy kérni valamit)! Hihetetlen! Számlát nem hajlandóak nyitni, minden egyesével kell kifizetni, a vendéglátás netovábbja... Többet szoktam pultnál néha várni mint a társaságomnál ülni kb! A hambi amúgy kicsi és finom. :)

Bajor: isteni és hatalmas a hambi, csak nehéz mozogni/elférni a székekkel-asztalokkal túlzsúfolt helyen, kár érte.

W35: finomnak tényleg finom, elfogadható áron, nekem az étel kicsinek/kevésnek tűnt minden alkalommal

Pagony: kicsi a hambi és drága. Nyitás évében még sokkal jobbak voltak pár éve.

Waxx: Amikor még egy lány volt a pultban, és volt 1000 alatti hambi, jobb volt. Azóta megdrágult és mintha a húspogi minősége is sokat romlott volna.

acropolice 2016.06.01. 15:48:08

Nekem a Black Cab a kedvencem: Nagy dupla 30dkg-os cabbie (Az alap szenyában minden benne van, bacon és sajt is 1790-ért) én tükörtojással, és brutál csípős szószokkal kérem, hogy még jobban pofáncsapjon.
A szendvics megunhatatlan. Az elsőtől az utolsó harapásig érdekes, botrányosan szaftos, itt mindig tökéltes rózsaszín médiumot tudnak sütni. (Volt, hogy a Burger House-ban a hideg belsejű húsra próbálta pincérfiú ráfogni hogy az médium. Nem, az egy nyers szar volt.)
Sajnos drámai különbség van a Rákóczi úti és a Mester utcai hely közt, A Rákóczin valamiért sokkal jobb a kaja, kérdeztem én is, nem tudják a különbség okát. Extrázni itt zsömlével, meg betétekkel nem nagyon lehet, egy bevált szenya van, de azt az elejétől a végéig csücsörítve, csukott szemmel eszem, és mindenki akit elrángatok. Sok burgerest kipróbáltam, végigettem a 7. kerületet, de ennél jobbat, ahol ennyire a hús dominálna még nem találtam.
Szeretem még a Magic Burgert is, azt meg a választék miatt. 5 féle zsömle, 10 féle hús, halom köretfajta, mindenki megleli ami neki megfelel, csak nem túl olcsón, mi a párommal meg a 8 évessel 11000-nél álltunk meg. ÉS tele a hely. Ügyesek, de a husi felejthető ízvilág, inkább a balatoni retróburger íz felé megy el a husi mint egy házi szaftos valami irányába, pedig tudom hogy jó alapanyagból dolgoznak. Meg ha valami ünnep van azonnal bezárnak. Az utóbbi 5 alkalommal egyszer tudtam csak bejutni, vagy takarítás volt vagy valami ünnep.
A Black Cab viszont örökké 11 és 11 közt nyitva van, az biztos. Bírom őket nagyon. És a krumpli is korrekt, ez nem lisztbe panírozott Aviko, hogy soká ropogjon, rendes kézzel vágott sültkrumplijuk van.

BloodOrange 2016.06.01. 16:32:47

Big Daddy - Mert mi is a hamburger eredetileg? Egy egyszerű, de minőségi alapanyagokból kiválóan elkészített megfizethető és laktató étel. Pontosan ezt adja a XI. kerületi kis hambis a Fehérvári-Mezőkövesd sarkon. Házi bbq szósz, tökéletesre sütött húsok, kiváló bucik. Ráadásul valami 700 Ft körül indulnak a burgerek. Innentől az összes fine dining burgeres bezárhat tőlem. Az egyetlen hátránya az elhelyezkedés - kicsit kieső helyen van annak, aki nem ott lakik/dolgozik a környéken.

Balage85 2016.06.01. 16:39:42

Bodega maximálisan ajánlott! Finom hús, finom alapanyagok!
Régen nagy kedvenc volt a Magic Burger is, sajnos mostanság kicsit elkurvultak az árakkal és a kiszolgálás is egyre lassabb. Ez részben annak is köszönhető, hogy régebben többen dolgoztak ott, legutóbb mint ha már sokkal kevesebb embert láttam volna a konyhán. A hús ízesítése viszont elnyerte a tetszésemet és a szósz is isteni.
Black Cabben múlt héten voltam először, 1900-at fizettem egy 300g-os burgerért colával, ami szerintem teljesen jó. Hús finom volt, buci is tökéletes, nagyon pozitív meglepetés volt.
JAck's Burger viszont rettenetesen túlárazott és a közepesnél nem mondható jobbnak a burgerük. Hatalmas fekete pont főleg azért, amiért a bucit mikróban melegítik, a felpuhult meleg zsemle pedig tönkre veri az egészet. Ilyen idiótaságot egy rendes burgerező nem csinál, nem is megyek oda többet.
W35-öt régen próbáltam még a Wesselényiben, de ha jól emlékszem teljesen jó volt minden.

NINJA 2016.06.01. 16:43:04

Bendő Burger a Bp. Wesselényi 11-ben igazi street food nem beülős hely, hatalmas hambi elfogadható áron.( Kb.1200.-) Alig tudod meg enni akkora, és nagyon finom, jalapenoval szoktam kérni, isteni.A hús nincs túlsütve, régebben a buci is 10/10 volt, de utoljára mást adtak sima fehér tésztából, az nem az igazi, remélem már nem az van.

Metaaal 2016.06.01. 17:26:49

Csak a Bajor!Úgy állíthatom össze a burgert ahogy én akarom.Csodálatos!

Peetee 2016.06.01. 17:34:26

@Jack Potata: Nincs rajta, mert a jól átsült és a kiszárított húspogácsa sütési ideje között minimum 1-1.5perc van. A jól átsült nem egyenlő a kiszárított cipőtalppal. A te készülékedben van a hiba; szerintem.

András Tibor 2016.06.01. 17:44:00

Mindenki tudja, hogy a Zing város legjobb hamburgerese ez meg már a második lista amire nem került föl. :/
A W35 az egy erős második helyezett a Zing után, bár bevallom, a listán szereplő többi helyet is illene kipróbálnom.
Nevezzetek magyargyűlölő sznobnak, de könyörgöm Marika néni csalamádés Magyar "hamburgerét" ne említsük egy helyen a Zinggel vagy a W35-el. Aki szereti az ilyet vagy aki túlevésben akar meghalni, annak tökéletes, de egy amerikai csak a homlokát ráncolná és értetlenkedne majd sajnálkozva merengne arról, hogy mennyire szomorú lehetett a helyzet a szocializmusban, ha nekünk ez a hamburger. (Erős túlzással a volt barátnőm hasonló fázisokon esett át, mikor kipróbáltuk Marika néni hunburgerjét.)

Acsabi44 2016.06.01. 18:13:02

A Soul Foodban kérd félig átsütve, és akkor az a legjobb burger a városban.
A második az Attaboy, a harmadik a Zing. Pluszpont a Zingnek, hogy a Karavánban remek söröket is lehet szerezni, mire elkészül a burgered.

Kard 2016.06.01. 20:10:00

Én egyszer voltam a Magic Burgerban és rettentően csalódott voltam. Mindenki annyira tolta és egy Bodagához képest SEHOL sem volt.
Szóval nekem a Number 1 az a Bodega.

Pokerface 2016.06.01. 20:25:28

Csakis a ZING. Minden alapanyagot maguk csinálnak, még a majonézt is. Bodega? A tescos szezámmagos zsemlével? Sorry, de kacagnom kell? Dallas étterem? Egyszer ettem ott, attól mert nagy valami, még lehet undorító, ezt bizonyították is.

Pokerface 2016.06.01. 20:26:23

@András Tibor: teljesen egyetértek. A ZING a király.

Reszelő Aladár 2016.06.01. 20:32:11

Tuning és a Bodega tuti választás. Az olcsó burger mindig gyanús, nem mindig marha az a marha. A magyaros retró burger egy komoly tévedés, nehéz egy olyan valamiért rajongani, aminek minden összetevője szar.
Ha egy tanács még belefér: legyen a hús medium/medium well. A lényeg a szaft benne, ha sütésnél azt látod, hogy valaki sütőlapáttal lefele nyomkodja a húst, akkor cipőtalp szerű élmény vár (bár sosem ettem cipőtalpat)...
Amúgy egy jobb helyen megkérdezik/mondják, hogy mediumra csinják, ha másképen nem kéred. Ha nem kérdik, így kérd.

exec 2016.06.01. 20:57:39

legutóbbi kedvencem 13. ker. K-208. Sajnos kicsi a hely és 1 ember készíti a hambikat ezért néha várni kell sokat, de megéri! Bajnok burgert egyetek!

blend11 2016.06.01. 21:43:05

a bodega tükörtojásos burgere, és a zing guitar hero, messze a legjobbak!

Lohannel Károly 2016.06.01. 22:14:11

Én magamnak csinálom itthon, de a puffancs nekem fontos, ez valahogy megmaradt a '80-as évektől nekem. :)

Eyesis 2016.06.01. 22:20:48

@EQMontoya: csak épp taplók a felszolgálók. Amikor az ízhibás sörre azt mondják, hogy annak olyannak kell lennie, még egyszer belefér. Amikor szülés előtti napokon hamburgert szerettem volna vinni Neki ebédre és nem, hogy nem kérhettem elvitelre, de utána már ki sem adták, mondván, hogy biztos elvinném. Azóta nekem fekete listán van a hely. Mellette a Lopó viszont pöpec kézműves sör lelő hely! Szerencsére a könyéken egyre több a kézműves söröket is tartó kocsma, és a jó hamburgeres, pl a Bajor, W35..

szepi79 2016.06.01. 22:24:43

kálvin mellett a buddy burger.

Flankerr 2016.06.01. 22:27:25

Bamba Marha az Oktogonon, "x is kóstoltam, bejövős.
Ha Jack's Burger, akkor csakis a sajttal töltött Juicy Lucy

Emmett Brown 2016.06.01. 22:29:47

Kandalló a Kertész utcában a legjobb.

dhrbikes 2016.06.01. 23:05:25

Burgerland XIII. meg jó pl. az Elvis burger Újpesten.

Sunny Days 2016.06.01. 23:24:17

kóstoljátok meg az ibis Aero szálloda hamburgerét, meg fogtok lepődni, milyen nagyon jó! Határ út metró megállónál van

milkabögre 2016.06.02. 01:32:17

Attaboy Hurt Locker hamburgere, a dijoni mustáros tarkabors mártás páratlan!

oszt jónapot 2016.06.02. 07:28:09

A Zing kurvára túl van hypeolva. Nem rossz, de egyáltalán nem emelkedik ki a mezőnyből.
Burger and Love az október 6. utcában. Kurva drága, de teljesen más liga, mint az összes többi.

mel gibson 2016.06.02. 09:12:48

"jól átsütve kértem"
Komolytalan vagy, haver.
: D

2016.06.02. 10:12:44

Kicsit unalmas már ez a folytonos hamburgerbuzulás minden gasztroblogban, már vagy ötven blogger megírta ötvenszer a legjobb hamburgereseket, rohadt unalmas. Mellesleg nem értem ezt az újkeletű hamburgerkultuszt sem, ez egy rohadt gyorskaja, egy szaros szendvics, minek ekkora feneket keríteni a dolognak, mellesleg azt se értem, hogy extra minőségű marhahúst miért tesznek emberek zsemlébe, zöldségek közé, tiszta ótvar proliság, az egész hamburgeresdi egy kiba félreértés, ez csak egy szendvics. Na kidühöngtem magam, köszönöm.

Hassan0926 2016.06.02. 10:17:45

@acropolice: Az általad leírtakon felül én még azért szeretem Black Cab-et, mert ehető méretűek a burgerek. Nem kell késsel-villával bohóckodni. Viszont a Mester utcában nagyon kicsi a hely.
A Jack's ízre még elmegy, de nagy a szórás a helyszínek között. A budaörsi Tescóban már találtuk kábelkötözőt a burgerben.
A Magicben meg igaz, hogy sok variációt kapsz, de drága, szétesős a burger, sokan vannak az irodaházak miatt. Ahogy látom vasárnap már nyitva vannak, de hétköznap is már nyolckor zárnak.
Black Cab után még a Tuning jött be.

Holland Lovas 2016.06.02. 11:49:48

@András Tibor: Szóval a Zing meg W35 a legjobb, de amúgy a lista többi szereplőjét még csak nem is próbáltad. Ez igen. :D

A Zing arra jó, hogy ha épp nem állnak sokan a kocsinál, akkor egyél egyet gyorsan az utcán. De a burgere azért nem toplistás, simán csak ok.

Mondjuk a Marika néninek max a cikk legvégén lenne helye, mint érdekesség, mert amúgy elég szar.

Csernus Ferenc András 2016.06.02. 14:47:42

Bár még nem próbáltam mindet, de nekem eddig a Bodega (Vágóhíd) Borzasztó burgere viszi a pálmát :)

halaloszto 2016.06.02. 15:53:44

persze hogy a hátszín a legjobb. meg a feketepecsenye.

de azért vegyük észre, hogy a hamburgert pont azért találták fel, mert a marhának egy csomó része van ami sütni túl száraz. ezért összedarálják faggyúval, hogy legyen közte zsír, pont mint a legszuperebb márványos steaknek való húsokban.

Vajk

hamar 2016.08.24. 15:48:42

Egyértelműen a Tuning, ami ver mindent. :) A Pesti Burgerben elképesztő bunkók, arrogánsak, egyszer a vendégek szeme láttára verekedés is volt, szégyen.
süti beállítások módosítása