Kinek kell először az étterembe lépnie?
2017. január 21. írta: fosterur

Kinek kell először az étterembe lépnie?

drmetnekijanos_1962.jpg

Nem is olyan régen fiatal barátom arról kérdezett, hogyan viselkedjen, ha egy hölgyet étterembe hív. A legnagyobb problémája az volt, ki lépjen be az étterem ajtaján először. Engedje előre udvariasan a nőt? Vagy vágjon elé, és ő lépjen be?

Igencsak csodálkozott, amikor azt válaszoltam, hogy szórakozóhelyre, étterembe való belépéskor mindig a férfi lép be először. Lép, és nem pedig beront.

Ennek az illemszabálynak az eredete azokból az időkből való, amikor nem lehetett tudni, hogy egy nő számára biztonságos-e egy szórakozóhely. Ma is van jelentősége: a férfi belépve felméri, hová is hozta a meghívottat, megfelelő-e a hely.

Érkezés után az udvarias férfi becsukja az ajtót a nő után, majd nem hagyja, hogy pár lépésre mögötte kullogjon. Egyébként is, a téli időben az asztalok helyett ruhatár felé illik menni, először lesegíteni a hölgy kabátját, majd csak ezután levenni a sajátját.

Ezeket az alapvető illemszabályokat akkor is be kell tartani, ha egy üzletasszony hívja meg ebédre vagy vacsorára férfi üzleti partnerét.

etterem2.jpg

A klasszikus illemszabály

Olyan helyiségbe, ahol szeszesitalt is mérnek - és hol nem mérnek?  -, a férfi lép be először. Távozáskor viszont a nőt engedi előre. A férfi megy előre asztalt foglalni, de megkérdezi a társaságában levő nőket, megfelel-e a hely. Nem azért, mert "csak" másodosztályú, hanem talán túl jó hangulatú (duhaj) társaság van benn, amelytől esetleg viszolyognak.

(Forrás: Kovács Judit - Osvát Katalin: Nemcsak illemtan, Móra Könyvkiadó, 1978)

29856.jpg

A fenti szabályok elavultnak tűnnek ma, amikor gyakran telefonon vagy neten előre foglalunk asztalt. Ebben az esetben a felszolgáló vezet bennünket az asztalhoz. Ugyancsak a pincér vagy főpincér kíséri a vendégeket az asztalhoz a magasabb kategóriájú éttermekben. Ilyenkor  a nők mennek elöl, őket követik a társaság férfi tagjai, és a nőket kínálják hellyel először a felszolgálók.

menu-018-2.jpg

Fotó: Zsolnay Kávéház

 

 

menu-028-2.jpg

Fotó: Zsolnay Kávéház

 

 

Zsolnay Cafe (@zsolnaycafe) által megosztott bejegyzés,

 

Magyarországon ezek az illemszabályok érvényesek

Nézzük csak a nyilvános helyre való bevonulás különböző változatait.
Egy férfi, egy nő: Mint mondottuk, a férfi megy elől.
Két férfi, egy, kettő vagy több nő: Egy férfi megy elől és egy férfi zárja a menetet.
Több férfi, több nő: Ugyanúgy, mint az előbb.
Miután beléptünk az étterembe, körülnézünk, hogy hová is üljünk. A nőnek nem illik asztalt keresnie. Asztalt mindig a férfi keres és javaslatokat tehet a nőnek a különböző elhelyezkedési lehetőségekre vonatkozólag. A választás ugyanis a nő joga.

Fejér István: Tudni illik, hogy mi illik, Minerva, 1966

 

És külföldön mi az alapszabály? Úgy tapasztaltam, ez változó, attól is függ, milyen vidéken, mely nemzetek képviselőivel, milyen életkorú társaságban vagyunk. Az angolszász országokban és Észak-Európában tiszteletlenség lehet, ha a férfi előremegy, ha lesegíti a kabátot a nőről, és ha távozáskor a nőt engedi előre, mivel ott ez a szexizmus, a megkülönböztetés jele. A dél-európaiak közül az olaszok még tartják magukat a régi illemszabályokhoz - meglepő módon sok fiatal is.

etterem.jpg

Fotók forrása: Fortepan.hu, Pixabay, Zsolnay Kávéház.

ÖNÖK MILYEN TAPASZTALATOKAT SZEREZTEK? MINDENKI TARTJA MAGÁT ITTHON A KLASSZIKUS ILLEMSZABÁLYOKHOZ?

A bejegyzés trackback címe:

https://mrfoster.blog.hu/api/trackback/id/tr1612142567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.01.22. 22:36:28

Esetleg valami középkori illemtankönyv nem volt kéznél?

Mivel manapság ritka az olyan hely, ahol magától csukódik az ajtó, ezért ha az ajtó kifele nyílik, akkor a férfi kinyitja, előreengedi a nőt, majd belép és hagyja az ajtót becsukódni. Ha befele nyílik, akkor a pasi kinyitja, belép, nő besétál, ajtó csukódik. Kivéve persze akkor, ha a nő előre szól, hogy a hideg rázza az efféle udvariaskodástól.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.01.22. 22:51:13

A lényeg, hogyha együtt mennek valahová, akkor a férfi kinyitja az ajtót, belép, majd az ajtót nyitva tartva megvárja, míg belép a hölgy is. Ezután becsukja az ajtót és lesegíti a hölgy kabátját.
( Forgó ajtó, fotocellás ajtó esetén nyilván nem így van. Ekkor kissé előre kell engedni a nőt belépéskor.)

VaradiJanos 2017.01.22. 23:31:28

@Ylim: ha a nő előre szól akkor vigye étterembe a franc

odamondó 2017.01.23. 01:26:53

De hisz egyenlőség van! Ja mégse.

histar007 2017.01.23. 02:45:04

Csodás, szexizmus. Egy feminista szerint a férfinek a nőben mit szabad látni? Egyátalán szabad még rájuk nézni?

dekás dezső 2017.01.23. 04:54:49

Ahogy kiadja éppen, bánja kánya. Tőlem mehet a nő előre, úgyis ő fizet...

Ironfist 2017.01.23. 07:02:34

Én ezt úgy ismertem, hogy "Kocsmába férfi lép először, hogy ha érkezik a pofon, azt ne a nő kapja." :)

felső határ nincs 2017.01.23. 07:31:12

Ezt a szabályt az utolsó sudribunkó is ismeri.

A lányok pedig nem mehetnek nyilvános helyre férfikísérő nélkül egyáltalán, ez is egy klasszikus illemszabály! Csajok, aki kocsmába étterembe beteszi a lábát férfi nélkül az eleve egy cemende!

Vincenzo6 2017.01.23. 07:57:39

Az ok régi ugyan és ma már nem valósznű, hogy benn balhé van, de értékmérőnek kiváló. Az a férfi, aki ilyenkor előre küldi a nőt, az senkiházi, aki otthonról maximum a fékcsíkos alsót hozta. Kicsit jobb körökben mindig ragaszkodnak az efféle illemhez, amihez azért általában nagyobb műveltség is társul.

Lucifer Morningstar 2017.01.23. 08:20:11

A frissen kitenyésztett egoista kis bunkók alapból tojnak az illemre.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.01.23. 08:27:51

Hmmm... tényleg nem is értem. Ezek alap illemszabályok. Jó így összefoglalva olvasni! Szerintem ezt tanítani kellene az iskolában!

Pilotax 2017.01.23. 08:33:29

Az elmondott illemszabályokat jól ismerem, csak alkalmazni nehéz őket a nők miatt. Ugyanis az a tapasztalatom, hogy a nők túlnyomó többségének fogalma sincs ezekről az illemszabályokról. Jó esetben a viselkedésével megakadályozza azt, hogy tiszteletemet tegyem női mivoltának udvarias lehessek, rossz esetben megsértődik és ahogyan fentebb írva vagyon szexistának fog tartani vagy nevezni. 100-ból 99 nő meg fog sértődni ha az étterembe én megyek be és nem őt engedem előre.
Tipikus helyzet. Távozáskor a férfi felveszi a kabátját, majd utána adja föl a társaságában lévő hölgy kabátját az illem szerint. Csakhogy a nők ezt túlnyomó többségében udvariatlannak tartják, és még meg is sértődnek. Pedig egyszerű a dolog magyarázata, a meleg helyiségből (étterem, színház, vagy más nyilvános hely) távozáskor ne a hölgyre melegedjen rá a kabátja amíg megvárja, hogy a férfi is felvegye. Ma már jó ha 100 emberből egy ismeri ezeket a szabályokat. Lehet érdemes lenne írni egy a harmadik évezredre aktualizált illemszabály gyűjteményt?

room_101 2017.01.23. 08:38:02

A klasszikus illemszabálynak ellentmond egy másik, olyan helyre nem illik a hölgyeket vinni, ahol pofon (pláne kés) röpülhet.

d.j 2017.01.23. 08:56:40

Félretéve az állandóan a feminizmussal riogató barmokat, és a szexistázó picsákat, az a megfelelő viselkedés, ha a nőt egyenrangú félként kezeli a férfi. Magyarul, ha egy barátoddal mész valahová, akkor kinyitod az ajtót és előre engeded, ha ő int, hogy menjél akkor mész, kifelé szintén. A nővel is ugyan ezt kell csinálni, de biztos vagyok benne, hogy a legtöbb nőnek jól esik ha figyelmes vagy vele. Kabátnál az ember megkérdezi a nőtől, hogy segíthet levenni vagy sem és a nő eldönti. kb. ennyit kell fejben tartani.

Debóra_mama 2017.01.23. 09:16:12

Ez az évszázados illemtankönyv-dolog mind mocskos szexizmus. Nem ez ellen és az egyenlőségért küzdöttek annyit a feministák?
Az merő szemforgató álságosság, ha egy nő nehezebb helyzetben (pénzbe kerül, nehéz kinyitni, verekedhetnek benn, válás-vagyon-gyerek) az udvariasságra és nőiségére hivatkozva elvár, sőt követel különleges bánásmódot, a férfiak számára előnyös helyzeteknél (fizetés, ranglétra, "férfias de érdekes" munkák) viszont habzó szájjal követeli az egyenlőséget.
El kéne már döntenie a társadalomnak, hogy komolyan gondolja az egyenlőséget vagy nem. Mert ami most van, az nem az, inkább csak álszenteskedés.

Debóra_mama 2017.01.23. 09:23:07

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Ezek alap illemszabályok. Jó így összefoglalva olvasni! Szerintem ezt tanítani kellene az iskolában!"

Aha, és ha nyomorult gyerek majd bárhová elutazik (az arab, az afrikai világot, meg Európa bénábbik-keleti felét kivéve), vagy csak elmegy egy honi nagyvárosi emancipuncival, csak csodálkozik, mért tartják parasztnak.
Forgassuk vissza az idő kerekét, és ne haladjunk a korral!
Jó tanács! Van még?

zsu80 2017.01.23. 10:25:05

@Ylim: Ha a "nőt" a hideg rázza az udvariaskodástól, az nem NŐ. Feltételezem szoknyát sem hord, nem sminkel, nem hódít, hisz mindez "szexizmus". Az ilyen járjon bakancsban vagy hordjon nyakkendőt, nehogy véletlen egy férfi nőnek nézze és udvarias legyen vele. Gondolom a virágcsokrot is felháborodottan visszautasítja.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.01.23. 10:36:43

ÉTTEREMNEK AJTAJÁBAN...
Sohase mondd azt a nőnek,
Menj előre, hátha lőnek!

Terézágyú 2017.01.23. 10:54:51

@Pilotax:
"Az elmondott illemszabályokat jól ismerem, csak alkalmazni nehéz őket a nők miatt. Ugyanis az a tapasztalatom, hogy a nők túlnyomó többségének fogalma sincs ezekről az illemszabályokról. "

Ott a pont!

Az volt már, hogy a nő melyik oldalán kell mennie a pasinak?

GranTorino 2017.01.23. 10:57:32

"Távozáskor viszont a nőt engedi előre." na ezt hol olvastátok?
Az utcán bármi lehet, nem küldök előre egy nőt.
Nem így van emberek?

benőjenő 2017.01.23. 10:59:41

@odamondó: attól, hogy a férfi előre engedi a nőt, stb, attól még egyenlőek :)

2017.01.23. 10:59:56

Döntsük már végre el, hogy egyenjogúságot akarunk, vagy nem? Ha egyenjogúak vagyunk, akkor mehetnek a nők is a bányába, meg szántani, Aztán a kocsma ajtóban maximum fifti-fifti alapon néha kinyitom neki az ajtót!

benőjenő 2017.01.23. 11:02:50

@Pilotax: "100-ból 99 nő meg fog sértődni ha az étterembe én megyek be és nem őt engedem előre."

100-ból 99 férfi előreengedi a nőt, mert nem ismeri ezt az illemszabályt. Csak annyi dereng, hogy a nőket előre kell engedni, meg ki kell nyitni az ajtót, stb. Nincs ezzel gond, ezt tanulni kell, ma meg már nem tanítják sehol

benőjenő 2017.01.23. 11:06:28

@Debóra_mama: az egyenlőség nem jelent egyformaságot. aki alacsonyabb rendűnek hiszi magát azért, mert rásegítik a kabátot figyelmességből, az hülye és megérdemli a sorsát. Szóval ez egy jó szűrő a kölöknek is,legyen csak udvarias és amelyik némber ezt kikéri magának, azt dobhatja is.

benőjenő 2017.01.23. 11:11:45

@abcd1234: Szerintem az egyenjogúság és az illem, udvariasság jól megférnek egymással. Azt tapasztaltam, hogy akár nőnek, akár férfinak e kettő közül bármelyikkel problémája van, annak általában komoly komplexusai meg önértékelési problémái, frusztrációi szoktak lenni, úgyhogy lehet, hogy a saját magával kéne előbb kibékülnie, aztán a helyükre kerülnének a fentebbiek is a kis lelkében :)

fabirka 2017.01.23. 11:20:44

@a nemzet fogatlan provokátora: Forgóajtó esetében mindig a férfi megy előre, ez alapvető illemszabály. Az oka pedig az, hogy az ajtót a férfi nyitja, a forgóajtók meg régen nem voltak motorizáltak, ezért a férfi indította el azzal, hogy belépett.

fabirka 2017.01.23. 11:24:27

Ez a szexizmus érdekes. Főleg a németek szeretik hangoztatni. Azoka németek, akiknél van Der meg Die is. És minden szakma végén ott van, hogy nő-e az illető, vagy sem. Akkor ki különböztet meg? Ki a szexista? :)
Mikor ezt a német kollégák orra alá dörgölöm, kicsit elbizonytalanodnak.

dunántúli gyerek 2017.01.23. 11:29:14

Ezek nem merev szabályok. A LÉNYEG hogy a férfi viselkedésének azt kell sugallania, hogy kész megvédeni a gyengébbet, sőt fel is áldozza magát ha szükséges.

A normális nők értékelik ezeket a gesztusokat, s bár tényleg akad, aki ezzel nem tud mit kezdeni, ez nem a férfiak hibája. Mindenesetre nálam egy randin eleve mínuszból indul az a nő, aki nem engedi lesegíteni a kabátját stb. Nem volt gyerekszobája kategória.

dunántúli gyerek 2017.01.23. 11:30:48

@fabirka: A németekről talán nem kéne példát venni udvariasságból. Na nem mintha mi tökéletesek lennénk, de ebben előttük járunk.

BaIt 2017.01.23. 11:33:17

A hülye picsa csak menjen előre, sőt ha van zsozsója, fizessen is. Egyelőek vagyunk.

Debóra_mama 2017.01.23. 11:59:37

@benőjenő: "az egyenlőség nem jelent egyformaságot"

Persze, de egyáltalán nem egyformaságról beszélünk. Egy felvilágosult nő sose akar súlyemelésben férfi-súlycsoportban elindulni!
De ettől még kikérheti magának, ha kocsányonlógó szemű férfiak virtuálisan kinyalják. Régen nem tehette, mert egy tárgyieszköz nem kérhetett ki semmit, de most már megteheti, épp ettől lesz jogokkal rendelkező ember, nem biodíszlet az "ura" oldalán.
Te még úgy nemannyira érted a valódi feminizmust...

"aki alacsonyabb rendűnek hiszi magát azért, mert rásegítik a kabátot figyelmességből, az hülye és megérdemli a sorsát."

Hajtogathatjuk ezt, mint ahogy 73-ban meg 2008-ban is hajtogattuk, hogy hozzánk nem gyűrűzik be a nyugati mákony, se olaj- se egyéb válság képében.
Hát, az eredményét tudjuk....
A világ fejlettebbik felén ez a közfelfogás, hogy a férfi mézesmázosan behízelgő nyalakodása szexizmus, amin a betevő p.nát vásárolja meg magának, és ez normális körökben már nem való. Lehet ezzel szembemenni, hogy bezzeg mi, majd a maradi pannon puma megmutatja a hülye világnak a dupla axelt és fújja a nyugati passzátszelet, a következmény legfeljebb az lesz, hogy mindenki szembejön az autópályán.
Persze csak a mi szemszögünkből.

"Szóval ez egy jó szűrő a kölöknek is,legyen csak udvarias és amelyik némber ezt kikéri magának, azt dobhatja is."

Akkor dobni fogja az összes nyugat-európai nőt, meg jóeséllyel az itthoni többetlátottakat is.
Kérdés, jól jár-e azzal, aki marad.

Debóra_mama 2017.01.23. 12:01:17

@BaIt: izé... ha ő fizet és ő is megy előre, akkor az egyenlőség hogy a fenébe jött ki?:-o Csak kérdezem, mert én már háromszor átszámoltam...

con-troll 2017.01.23. 12:01:48

@Terézágyú: "Az volt már, hogy a nő melyik oldalán kell mennie a pasinak?"

Nos, én a bal oldalamon hordom a nőt, mert már nem kardot használok, és a lézerstukkerem a jobb combomra van szíjazva, így ha elő kell rántani, akkor ha a jobb oldalamon lenne, csúnyán oldalba könyökölném.
Ráadásul ösztönösen balra vetődöm a lövések elől (hogy landolás után ne feküdjek a fegyvert tartó kezemen), és így őt le tudom őt is le tudom rántani, mielőtt kilyuggatnák.

;)

dunántúli gyerek 2017.01.23. 12:11:46

@Debóra_mama: A nyugat európai nők saját elhatározásukból szaporodásképtelenek, és így senki sem foglalkozik velük, a nyugati férfiak is idejönnek illemtudó nőkért. A keleti férfiak közül meg senki sem akar nyugati nőt, jól elvannak magukkal.

Debóra_mama 2017.01.23. 12:12:54

@dunántúli gyerek: "a férfi viselkedésének azt kell sugallania, hogy kész megvédeni a gyengébbet"

Aha, a gyengébbet. A XXI. században.
Te még nem váltál el, ugye?
Majd ha az asszony, mint a cunami, vitte a gyereket, házat és az autót, miközben két kókusz közt morzsolta szét a micsodádat, ezt írd le újból. Mondanám, hogy nevess közben, de úgyse tudnál...
Ha meg már nem gyengébb, és jogilag már nem is kötelessége, hogy egy vacsoráért és egy kabátfelsegítésért széttegye a lábát, mit udvariaskodsz vele? Az elmúlt századokban a nő csak haszonállat volt, amit két udvarias mozdulat árán automatice hazavihettél egy körre, de ez is csak annak a finomított változata, amikor lebunkózhattad és hazahúzhattad a hajánál fogva, de ki kéne jönni a barlangból végre, mert már időszámítás szerint-után vagyunk, nem előtte.

Debóra_mama 2017.01.23. 12:14:10

@con-troll: a balkézről való nők olyanok is.

benőjenő 2017.01.23. 12:14:49

@Debóra_mama: "De ettől még kikérheti magának, ha kocsányonlógó szemű férfiak virtuálisan kinyalják. Régen nem tehette, mert egy tárgyieszköz nem kérhetett ki semmit, de most már megteheti, épp ettől lesz jogokkal rendelkező ember, nem biodíszlet az "ura" oldalán."

Ugye azt érzékeled, hogy nem ugyanarról beszélünk? Hogy az előre engedés és az alapvető illemszabályok betartása nem ugyanaz a gusztustalan vizslatással, beszólogatással és társaival :)

Szerintem nyugodj meg. A férfi, aki lesegíti a kabátodat, vagy előreenged az ajtón, nem akar megerőszakolni és kinyalni sem, sőt másodrendű állampolgárnak sem tart. Nem ettől romlik a világ és nem ettől rossz a nőknek. Az egyenjogúságért folytatott küzdelem nagyon fontos, de nem ezen a téren zajlik. Egyenjogúak vagyunk, de nem azonosak és nem egyformák. Azt gondolom, egy helyes önértékelésű ember (legyen férfi vagy nő), ezt pontosan tudja.

Debóra_mama 2017.01.23. 12:21:30

@dunántúli gyerek: "A nyugat európai nők saját elhatározásukból szaporodásképtelenek"

Hát ebben azért kicsit tévedsz... van ám azoknak gyerekük! Csak férjük nincsen... Van viszont szép gyűjteményük levágott farkakból:-) Tudják azok, mi a jó nekik, nyugi!

"és így senki sem foglalkozik velük, a nyugati férfiak is idejönnek illemtudó nőkért."

Hogy milyenért??? Nebazz... Kínaiért, na azért lehet, hogy mennek, de magyarért, aki illemtudó?
Láttál te már mai magyar lyányokat??? Hogy illem izé... ki se tudom mondani:-o

"A keleti férfiak közül meg senki sem akar nyugati nőt, jól elvannak magukkal."

Kivéve az a háromszázezer nemtúlkoros magyar férfi, aki kinn kuncsorog, hogy benősülhessen egy angol-német-amerikai családba a jólétért cserébe. Meg az a további egymillió, amék hasonló terveket forgat.

Debóra_mama 2017.01.23. 12:37:22

@benőjenő: "Hogy az előre engedés és az alapvető illemszabályok betartása nem ugyanaz a gusztustalan vizslatással, beszólogatással és társaival :)"

De, csak másik színpadon.
A kőművesdekoltázsos kőművesnek összesen annyi esze van, hogy füttyöget, meg egyéb főemlősszerű mozgással (karlengetés, huhogás, visongás, melldöngetés) fejezi ki állatias nemi vágyát. Kifinomultabb társaságban ennek analógiája a mézesmázos, túllihegett és mesterkélt udvariaskodás, amikor a férfi gyak. lefolyik a széken a nagy igyekezettől, de az ok (és a nőkről, mint tárgyakról alkotott kép) ugyanaz.

"A férfi, aki lesegíti a kabátodat, vagy előreenged az ajtón, nem akar megerőszakolni és kinyalni sem, sőt másodrendű állampolgárnak sem tart."

Hát pedig de. Evolúció indukálta alantas ösztön az, nem kell szégyellni. A páva is ellejti a násztáncot, és amelyik férfi azt hiszi, az ő násztáncos faroklengetése nem egy tőről fakad a páváéval, az semmit se tanult ált.iskolában biológiából. Többet kell forgatni tankönyveket.
Az más dolog, hogy a civilizáció ezt felülírja (bár láthatóan nem mindenkinél).

"Nem ettől romlik a világ és nem ettől rossz a nőknek. Az egyenjogúságért folytatott küzdelem nagyon fontos, de nem ezen a téren zajlik. Egyenjogúak vagyunk, de nem azonosak és nem egyformák."

Ha így lenne, nem akarnának a nők katonák, rendőrök, pilóták és államelnökök lenni, csak a férfiak.
De akarnak...

"Azt gondolom, egy helyes önértékelésű ember (legyen férfi vagy nő), ezt pontosan tudja."

Ugye tudod, hogy ez iskolapéldája a közvélekedésre hivatkozás" nevű érvelési hibának?
Bővebben:
hu.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_populum

dunántúli gyerek 2017.01.23. 12:39:56

@Debóra_mama: Nem, nincs gyerekük. S ez szerencse, ugyanis az eltorzult személyiségeknek ki kell halnia. Ez a természetes szelekció.

elemes 2017.01.23. 13:11:40

Következő kérdés a lift.
Ahová szintén a férfinak kéne előbb belépnie.

benőjenő 2017.01.23. 13:16:54

@Debóra_mama: "Kifinomultabb társaságban ennek analógiája a mézesmázos, túllihegett és mesterkélt udvariaskodás, amikor a férfi gyak. lefolyik a széken a nagy igyekezettől, de az ok (és a nőkről, mint tárgyakról alkotott kép) ugyanaz."

A kabátlesegítés és a az alapvető illemszabályok nincsenek túllihegve. Persze azt s lehet negédesen meg irritálóan, de az nevetséges szokott lenni. És a cikk sem erről szól. Te mindenféle démonokat látsz, meg olyanokat látsz ebbe bele, amik nincsenek ott.

"Ha így lenne, nem akarnának a nők katonák, rendőrök, pilóták és államelnökök lenni, csak a férfiak."

Ennek a mondatodnak nem sok értelme van. Az egyenjogúság arról szól, hogy ha egy nő pilóta vagy katona vagy bányász szeretne lenni, akkor megtehesse azt és pusztán azért, mert nő, ne vegyék el tőle a lehetőséget.

"Ugye tudod, hogy ez iskolapéldája a közvélekedésre hivatkozás" nevű érvelési hibának?"

Ez nem érvelési hiba, hanem tapasztalat, hogy akinek rendben van az önértékelése, az nem frusztrálódik azon, ha előreengedik az ajtón és nem lát bele rémeket. Foglalkozz egy kicsit az önismerettel.Te viszont halomra követed el az érvelési hibákat (ha már itt tartunk), ugyanis nem arra reagálsz amit a cikk ír, és nem is arra, amit én írok, hanem kiforgatod és a saját nézeteid szerint totálisan kisarkítod a mondandómat, hogy könnyebben támadhasd. Alapvető illemről van szó, te meg megerőszakolást meg megalázást vizionálsz. Szalmabáb érvelésnek hívják.

Ez már régen rólad, meg a hiedelmeidről szól, nem a valóságról meg nem a cikkről. Sajnálom.

Balt 2017.01.23. 13:28:08

Pardon az offért a társaságtól, egy kis személyes elintézni valóm akadt! @BaIt: Berágtál, nicktolvaj köcsög? Ilyenek vagytok, komcsi gyökerek: 100 éve folyamatosan loptok, de legalább idén megünnepelhetitek a Téli palota ostromát.

Debóra_mama 2017.01.23. 13:32:24

@dunántúli gyerek: "Nem, nincs gyerekük."

De. A lányom szomszédjának, Khaleel-nek például 15 van.
Hacsak nem azt akarod mondani, hogy Khaleel valójában nem is német, mert akkor rasszista vagy.

Balt 2017.01.23. 13:34:50

@Debóra_mama: Ne vedd a szívedre, de egy aljas nicktolvaj provokátortól vársz választ. (Lásd fentebb!)

De ha már: Nem olvastam a posztot, ugye az etikett szerint a férfi megy előre (ámbár előzékenyen), ami a (városi?) legenda szerint valami vadnyugati hagyományban gyökerezhet: a repülő késeket felfogandó a védtelen nő elől. :)

Balt 2017.01.23. 13:37:26

@Debóra_mama: (Csak most olvasom a posztot, bár nem terveztem: ha úgy vesszük, hálásak lehetünk az illemtelen tolvaj proletároknak.) :)

Debóra_mama 2017.01.23. 13:45:16

@benőjenő: "Te mindenféle démonokat látsz, meg olyanokat látsz ebbe bele, amik nincsenek ott."

Általában azt tartom, hogy ne egymás jellemével, inkább mondandójával vitatkozzunk, dehát ahogy te akarod.

"Az egyenjogúság arról szól, hogy ha egy nő pilóta vagy katona vagy bányász szeretne lenni, akkor megtehesse azt"

Most összevissza kevered az álláspontodat. Egyszer azt mondod, egyenlőek vagyunk de nem egyformák, most meg azt, hogy egyformák (ellentétben velem, aki azt állítom, hogy katonáskodni nem elég erős az idegrendszere egy nőnek, bányászkodni meg a karja).
Pedig következetesség nélkül csak ilyen dacosan ellentmondó megnyilatkozásaid lesznek, mint a gyerekeknek a dackorszakból. Össze kéne szedned magad.

"Foglalkozz egy kicsit...Te viszont..."

Tudom, Pistike megint elvette a virágmintás kiskancsódat.
www.ateovid.com/news/kiscsoport-ev-vege1/
Ha majd a témáról lesz véleményed, nem pedig rólam, ha vitatkoznál, nem pedig ellenkeznél, akkor szólj. Minden másra ott az ovi.

Debóra_mama 2017.01.23. 13:49:24

@Balt .......................... az eredeti: " egy aljas nicktolvaj provokátortól vársz választ. (Lásd fentebb!)"

Bocsánat... ennyire nem követem az eseményeket:-o

"ami a (városi?) legenda szerint valami vadnyugati hagyományban gyökerezhet"

Legyél nyugodt, a mi múltszázadi, Rejtő Jenő által is megörökített szórakozóhelyi erkölcsi normáink abszolút versenyképesek voltak a vadnyugatéval:-) Gyökerezhetett a mieinkben is:-)

2017.01.23. 14:25:19

@abcd1234: és mi férfiak szűljünk gyermeket

Mikrobi 2017.01.23. 14:45:09

Én úgy tudom, hogy az megy elöl, aki fizet.

szepipiktor 2017.01.23. 15:01:40

Remek témát boncolgatsz!
(erre valók a blogok...)
Amit írsz, az avalójában egy generációs probléma, amit már a még meg is bolondított a feminizmus és a PC elvűség!
Itt egyt klasszikus illem ütközik a trendi bunkósággal.
Egy mai nőnek szexismus, ha megdícsérjük a szépségét, ha flörtölünk bele, de bunkónak tart, ha nem tekinted nőnek. Egy mai nő előretör az ajtókban, sértőnek tartja ha udvarias begy vele, miközben pufog, hogy nem vagy udvarias.
Valójában a nőktől ered a mai bunkó társadalmi szokáscsokor, a mai nők a függetlenség álcája miatt megtagadják a társadalmi alapokat, hiszen ezt sulykolja beléhük a feminfó, a Cozmopolitan, így a mai férfiak légüres térben lebegnek...
Régen a kislányokat a család "kiképezte" az illemre és a modorra, ezt ma a PC alapú média végzi, de nekik nem az illem a lényeg, hanem a fogyasztás, ahhoz meg az ilyen 1 bites szőke nőgeneráció a megfelelő, ők meg "példát" mutatnak a többi nőtársuknak.
Egy 50-es üszletasszony ismeri az illemet egy étteremben, egy 30-as szőke nem! Honnan tudná!? Arra nem a férfinak kell megtanítania, hanem a lakótelei szüleinek...
Igen, helyes a dörgés!
Az étterembe befelé mi megyünk előre, ajtót nyitunk, azt tartjuk, majd elkísérjük a nők az asztalhoz (előttünk megy a pincér!) vagy a ruhatárt beiktatva tesszük ezt.
A kabátot lesegítjük és mi adjuk a ruhatárosnak, a nő meg illedelmesen ellátogat a toalettbe, te meg udvarisan megvárod.
A széket a pincér segíti, nem te!
Kifelé fordított a sorrend, a nő megy előre - a ruhatárat te intézed -, a kabátot felsegíted, az ajtót kinyitod és a nőt előre engeded!
A kocsiajtót KINYITOD neki!!!! És ha beszélt, becsukod... Kiszálláskor is, te nyitod az ajtaját...
(régi anekdota, hogy adott sportkocsihoz rendszeresített a gyártó egy selyemkendőt, akit beszálláskor a nő elé tartasz és ő ezt a lábaira teríti, mert különben lenne nagy "villantás")
Rengeteg alap van, amit a mai fiatal generáció nem tart be, elavultnak tartja azaokat, valójában csak fogalma sincs minderről.
Egyébként a mai generáció az alapillemet a villamosra, buszra fel-leszálláskor, az üzletek ajtajaiban stb. sem tudja betartani! Például ha egy női utas áll melletted a villamosajtóban, akkor leszálláskor MINDIG előre engeded!!! Egy bank ajtajában is, de a sorszámautomatánál már nincs illemsorrend! A nőnek tudnia kell, hogy a sorban utánad érkezett, csak te úriember voltál!
Jobb lenne a világ, ha legalább ez működne országunkban.
Mert az "adó" lelke is jobb az udvarisasság után és talán hamarabb célba is ér egy nőnél...

szepipiktor 2017.01.23. 15:03:06

@Mikrobi: Ilyen nincs!
Ha a nő fizet, akkor fizetés előtt odaadja a pénzt vagy a tárcáját a férfinak, még azelőtt, hogy odaérne a pincér!

GMS 2017.01.23. 15:09:04

Az a helyzet, hogy a ffiak jó része már a negyvenesek közt sincs tisztában az alap illemszabályokkal, szóval ne szidjuk a fiatalokat. Ezeket alapvetően a családból hozod, és a szüleidtől látod (vagy nem látod, de legalább elmondják, hogy mi illene, de ők pl. nem úgy csinálják, mert....).
Szóval a nők egy része vár, hogy talán tudja, leesik neki, majd egy röpke lemondó sóhajjal berongyol az étterembe elsőként, mert a férfi, aki az ajtót kinyitva előreengedi nyilván nincs tisztában azzal, mi is lenne itt illendő.
Lehet itt érvelni a feminista, vagy a bunkó-macsó vonalon, de az akkor is tény, hogy minden nőnek jólesik egy kis figyelmesség, és most figyelj! nem kerül semmibe. Tehát ehhez nem kell toronyóra láncostul, meg kocsi, meg tele pénztárca, hogy előre engedd, ott, ahol azt illik, kinyisd neki a kocsiajtót, megkérdezd, segíthetsz-e a csomagjai cipelésében.
De ugyanakkor az is igaz, hogy a mivel a ffiakból ez az irány igen csak kiveszett, szinte megdöbbenek, mikor vki (pláne, ha fiatal) megkérdezi, hogy segíthet-e a cuccom cipelni, és sokszor visszautasítom szegényeket, mert ők az elenyésző kisebbség, nekem meg edzésben kell maradnom. Elvégre holnap is van nap, és e faj kihalóban van.:))

Void Bunkoid 2017.01.23. 15:25:18

Alapvetően kicsit nevetgélni szoktam az összes "szexizmus" címkéjű dolgon, a feministákon, az őket habzó szájjal ellenzőkön is, mindenen.

A "szex" mint olyan latin nyelven a biológiai nemet jelenti, a "szexizmus" az tulajdonképpen a nemek megkülönböztetésének elve.

Hát basszus, képzeljétek el, kedves feministák, hogy bármennyire is nem akarjátok elhinni, az emberre is jellemző a nemi dimorfizmus, azaz van hím és nőnemű példánya, amik bizony egy rakás biológiai/testfelépítési szempontból igenis különböznek egymástól.

Pl a hímnemű Homo sapiens általában jóval nagyobbra, magasabbra és erősebbre nő, mint a nőnemű. Ez ellen nem lehet kapálózni, ez így van. Igen, vannak 215 centiméteres csajok is, ők többnyire valamilyen hormonális elváltozásnak köszönhetően ekkorák, ők _súlyos betegek_.

A nőnemű Homo sapiens viszont képes olyasvalamire, amire a hímnemű nem. Mégpediglen utódot képes nemzeni - igaz, ehhez is szüksége van a hímnemű Homo sapiensre. A hímneműnek meg a nőneműre, hogy a becses utód ne a papírzsepiben landoljon, hanem a mózeskosárban.

Szal nem hőbörgöni kellene, nem az van, hogy az egyik több a másiknál, nem, a két nem együtt alkot egy fajt, és egymás nélkül egyenként szart sem érne. Inkább örülni kell egymásnak. A csaj annak, ha a faszi le akarja segíteni a kabátot, a faszi meg annak, ha a nő megszólal, hogy ne haragudj, szeretnék most én fizetni. Ennyi.

Ja, amúgy a ki megy előre az ajtóban kérdésre tök egyszerű a válasz. Az, aki meghívta a másikat, ő a "házigazda". Ha történetesen a nő az, akkor ő.

odamondó 2017.01.23. 15:26:02

@benőjenő: jaja. Egyenlőség akkor szerinted mitől is van? Nem az előreengedéssel van a bajom hanem mindig az az "egyenlőség" ami a nő érdekeit képviseli. Mármint a médiában.

Bambano 2017.01.23. 15:39:37

ha a poszter illemszabályokról ír, nézzen utána előtte.

tehát helyesen: étterembe mindig a férfi lép be először. az asztalhoz is mindig férfi vezeti a társaságot, itt az a kérdés, hogy melyik:
- ha kisebb, gagyibb étterembe mentél, ahol nincs főpincér vagy teremfőnök, akkor a társaságból egy férfi megy elöl
- ha rendesebb étterembe mentél, akkor a teremfőnök/főpincér vezet oda az asztalhoz, ebben az esetben pincér-nő-férfi a sorrend.

ha egy nő túl sokszor akarja férfinak mutatni magát, az menjen másik pasival, ilyen papucs jellegűvel.

Bambano 2017.01.23. 15:57:15

@Debóra_mama: "Ha így lenne, nem akarnának a nők katonák, rendőrök, pilóták és államelnökök lenni, csak a férfiak.": az a "nő", aki legutóbb államelnök akart lenni, finoman szólva se üti meg a nő mércét.

Mert mit is mondhatnánk arról a "nőről", aki mindent eltűr a kedves férjétől, még azt is, hogy végigmenjen a komplett női gárdán a munkahelyén, csak azért, mert olyan görcsösen ragaszkodik a hatalomhoz, hogy az már pszichopata állapot gyanúját is megalapozhatná?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.01.23. 16:06:17

Én úgy tudom, hogy díszmagyarba öltözve kivont karddal kell belépni az étterembe lóháton, a nőt magunk után húzva kötőféken.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.01.23. 16:11:01

@Bambano:

Én mindig a nőt engedem előre, s ő is választ asztalt. Ha nem ő választ, aztán morog, miért ülünk rossz asztalnál. Így ha morog, szólok "te választottad".

Treff Bubi 2017.01.23. 16:15:19

Szerintem ma már egyértelműen a hely jellege, minősége az irányadó. Nyilván egy elegáns étterem biztonságos helynek számít, nem kell testőrként előrenyomulni. Ha egy sörözőbe ülünk be dumálni, akkor persze más a helyzet. Főleg késő este, amikor már több részeg vendégre lehet számítani.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.01.23. 16:21:38

@szepipiktor:

Vannak természetes illemszabályok és vannak alkotott ökörségek. Ezek között kell különbséget tenni.

S országok közti jelentős eltérések is vannak.

Oroszországban a buszon át kell adni a nőnek az ülőhelyet. Mo-on meg csak akkor, ha idős vagy terhes.

sas70 2017.01.23. 16:33:51

@Terézágyú: Nagyon egyszerű: kardnakcsatnakfasznakkutyánakkurvának a férfi baloldalán a helye, a nő, a jobb oldalamon jön.

sas70 2017.01.23. 16:36:56

@Bambano: És ha egy nagyobb, vegyes társaság megy, akkor a legfiatalabb férfi kinyitja az ajtót, a legidősebb férfi lép be elsőként, majd kor szerint utána a hölgyek és kor szerint a férfiak, a legfiatalabb marad legutoljára.

sas70 2017.01.23. 16:38:39

@GMS: Ha egy férfi, egy nőnek kinyitja a kocsiajtót, akkor vagy a kocsi új, vagy a nő!

Debóra_mama 2017.01.23. 16:54:15

@Bambano: "
Mert mit is mondhatnánk arról a "nőről", aki mindent eltűr a kedves férjétől, még azt is, hogy végigmenjen a komplett női gárdán a munkahelyén"

Ez óriási tévedés!!!
Nem ment végig az egészen, csak a fiatalabbakon!
És azokon se mindig teljesen, csakúgy orrba-szájba...

Debóra_mama 2017.01.23. 18:31:24

@szepipiktor: "Amit írsz, az avalójában egy generációs probléma, amit már a még meg is bolondított a feminizmus és a PC elvűség!
Itt egyt klasszikus illem ütközik a trendi bunkósággal."

Nem. Itt a múlt ütközik a jelennel, ahogy az ókori is hülyézte az őt elsöprő barbárokat, Koppány is Istvánt, meg Pató Pálék is a reformkort. A maradi ütközik a megújulóval, a begyöpösödött a modernnel, a régi a korszerűvel. A világegyetem, a bolygónk, benne a fajok, korok és emberek örökké változnak, csak ezt idősebb korban már nem képes az ember felérni ésszel. Ezért is alakította ki az evolúció a (minden faj élettani sajátosságaihoz igazodó életkorban) az elmúlást, hogy a begyöpösödötteket eltakarítsa az útból, akik a fejlődés gátjai, lásd még: "régen minden jobb volt".
Ez puszta biológia.

"Valójában a nőktől ered a mai bunkó társadalmi szokáscsokor, a mai nők a függetlenség álcája miatt megtagadják a társadalmi alapokat... így a mai férfiak légüres térben lebegnek..."

Na, ez az általánosító minősítgetés az igazi, szégyenteljes szexizmus! Nem lehet egy teljes biológiai nemet lehülyézni! Mind a kettőnek vannak kiváló és alantas képviselői! Éktelen marhaság azt állítani, hogy az összes férfi jó, az összes nő meg rossz.

"Régen a kislányokat a család "kiképezte" az illemre és a modorra"

Tévedés. Ez az illemtanár illetve iskola (nevelőintézet) dolga volt, de leggyakrabban vettek nekik ilyen könyveket. Vajmi kevésszer fordult elő, hogy a gyerek az étteremben, felnőttek között tanulta az illemet. Oda se engedték volna...

"1 bites szőke nőgeneráció a megfelelő"
"Egy 50-es üszletasszony ismeri az illemet egy étteremben, egy 30-as szőke nem! Honnan tudná!?"
"Arra nem a férfinak kell megtanítania, hanem a lakótelei szüleinek..."

Szexizmus, genderizmus, genderizmus. Kirekesztés, megkülönböztetés, a rasszizmus melegágya. Vesztőhely kéne, lehetőleg nyilvános. Ideje lenne már visszahozni! Kiválóan megfelelt a nép mulattatására.

"A széket a pincér segíti, nem te!"

Nem igaz. A magasabb színvonalú éttermekben a teremfőnök, a többiben a nő kísérőjeként a férfi maga. A pincér soha.

"A kocsiajtót KINYITOD neki!!!! És ha beszélt, becsukod... Kiszálláskor is, te nyitod az ajtaját..."

Azért ez ma nem életszerű...

"Rengeteg alap van, amit a mai fiatal generáció nem tart be, elavultnak tartja azokat, valójában csak fogalma sincs minderről."

Fiatalgenerációzni - öreges.

"Egyébként a mai generáció"

Melyik? A mai idős, a mai középkorú, a mai fiatal? Például a mai idős, az a tegnapi fiatal...
Persze ha csakúgy a levegőbe beszélünk a harmadik félliter vagy hatodik iksz fölött, akkor bocs. Minden öregnek joga szenilisnek lenni.

"ha egy női utas áll melletted a villamosajtóban, akkor leszálláskor MINDIG előre engeded!!!"

Mindig a fenét! Öregember a kamaszt, beteg az egészségest, hivatalos személy a nemhivatalost sose engedi előre. Érdekes lenne, ha az ellenőr előzékenyen előreengedne mindenkit a leszállásnál, ha van jegye, ha nincs... mondjuk a jegynélküliek eléggé örülnének...

"Jobb lenne a világ, ha legalább ez működne országunkban."
Ja. A régi jaó dógokbul már nem maradt semmi:-)

"Mert az "adó" lelke is jobb az udvarisasság után és talán hamarabb célba is ér egy nőnél..."

Na ez az! Ezt nem szabad! Férfinak, a p.náért, a méltóság helyett kutyába lemenni, de a nőt tekinteni koncnak.
Férfinek tartása van. Nem alázkodik mindenáron, csak azért, hogy "célba érjen". Még akkor se, ha így pár kamattyal kevesebb jut neki az életben. Így ami jut, az legalább minőségi, és az önbecsülését is megőrizte.
Már aki férfi. Nem lehet eleget hangsúlyozni.

Bambano 2017.01.23. 18:32:31

egyébként szerintem semmi gond nincs azzal, ha a nők felrúgják az évszázados szokásokat. valakinek szinglinek is kell lenni...

a nemzet fogatlan provokátora 2017.01.23. 22:38:19

@Void Bunkoid: No ez az. Lehet, hogy genderina kikéri magának, hogy előre engedem az ajtóban, de azt már valszeg nem fogja kiérni magának ,ha egy haverral felcipeljük a mosógépét a harmadikra..

a nemzet fogatlan provokátora 2017.01.23. 22:41:41

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Magyarországon a fiatal csajok nem is értik hogy miért akarom átadni a helyet. Az arcukon valami olyasmi értetlenséget lehet felfedezni, hogy: "biztos így akar bepróbálkozni.."

a nemzet fogatlan provokátora 2017.01.23. 22:50:06

@szepipiktor: Sztem az udvarisságtól nem fog könnyebben célba érni egy nőnél. Ők általában első blattra tudják, hogy szex vagy keksz..
Viszont ha egy egyébként bejövős férfi bunkó és udvariatlan, azzal valóban elvághatja magát..

Void Bunkoid 2017.01.23. 23:18:21

@a nemzet fogatlan provokátora: "Az arcukon valami olyasmi értetlenséget lehet felfedezni, hogy: "biztos így akar bepróbálkozni..""

Ez nem olyan egyszerű dolog. Ez - röhejes, de így van - kizárólag attól függ, hogy szimpatikus-é az úriember a hölgynek, vagy nem.

Ha igen, akkor a legsuttyóbb kauboj, aki ha a nőt elviszi egy Michelin-csillagos étterembe, előtte megy be az ajtón, az üdvözlésre érkező kutyabőrös arisztokrata étteremtulajnak "szevasz pingvin, dobdmá'le a poncsómat arra a kanapéra lécci" felkiáltással a kabátját három méterről odahajítja, majd felrakja a lábát az asztalra, rágyújt egy iszonyúan büdös szivarra, majd rendel egy kőbambit, felhajtja, és a nő arcába böffent egy elégedettet, az SZEXI lesz, iszonyúan férfias és menő, és a nő el fog olvadni tőle. A csendes Michelin-csillagos vacsora után (ahol a faszi valszeg natúr csirkemellet rendelt rizzsel, mert bocsi, más nem fér a gyúrós étrendjébe) meg hazaviszi a csajt, a taxisnál "bocs nincs nálam annyi kápé, kifizetnéd bébi", majd felmennek, és óriásit dugnak.

Ellenben ha az illető nem szimpatikus a nőnek, és az maximum udvariasságból ment el vele EGYSZER vacsorázni, akkor a legegyszerűbb, ha a férfi úgy viselkedik, mintha a lányát vitte volna el vacsizni. Bármilyen férfi-szerű megnyilvánulása, ebbe beleértendő a teljesen ártatlan, illemtankönyvekben is szereplő lovagias-udvarias, de a nőt nőként, és nem alkalmi, nemtelen társalkodópartnerként, haverként - ugye , a híres-neves barátzónásdi pont erről szól - kezelő megnyilvánulást a nő otromba és kib*szott szerencsétlen, ciki bepróbálkozásként fog értelmezni és még az is előfordulhat, hogy a kabátlesegítősdi-sósseggű tyúkként izgulva örülés végére azzal tesz pontot, hogy "jaj ne haragudj, most jutott eszembe, még sürgősen el kell mennem XY helyre, nem lehetne hogy csak egy kávét iszunk meg", és öt perc után már a hős lovag egyedül ücsörög az asztalnál némi koszos kávéscsészékkel, meg egy számlával.

dtamas80 2017.01.23. 23:20:25

Debóra_mama biztos nem nő. Nő egyszerűen nem lehet ekkora troll :).

Void Bunkoid 2017.01.23. 23:24:41

@a nemzet fogatlan provokátora: ja látom már, te is megírtad ezt, csak rövidebben. Mondjuk én speciel azt látom, hogy ha nem keksz, hanem szex, akkor igazából csak azzal mehet félre a dolog a férfinál, ha az első randin megveri a nőt vagy az anyját szidja, a f*széhség bármi más tahóság fölébe kerekedik magasan.

Debóra_mama 2017.01.24. 08:14:05

@dtamas80: "Debóra_mama biztos nem nő."

Akinek egy blogon nemcsak az számít, amit a másik ír, hanem számít a másik neme is, az gendernáci.
Vagy ahogy a régi netes közmondás szól: "Ne velem vitatkozz, hanem az érveimmel!"

"Nő egyszerűen nem lehet ekkora troll :)."

A trollnak a troll=nem ért vele egyet.
Na ülj le ide és mesélj, melyik másik nickeden gázoltam beléd:-)

Debóra_mama 2017.01.24. 08:24:20

@a nemzet fogatlan provokátora: "de azt már valszeg nem fogja kiérni magának ,ha egy haverral felcipeljük a mosógépét a harmadikra"

Persze, de ennek nem a nőisége az oka, hanem mert ő nem bírja el...
Nem kell szexizmust belelátni abba, aminek egyszerűbb magyarázata is van, lásd még Occam borotváját.

"Magyarországon a fiatal csajok nem is értik hogy miért akarom átadni a helyet."

Mert nem is kell.
Mint fennebb már valaki leírta, Mo-on nem szokás közlekedési eszközön csak azért átadni valakinek a helyet, mert az nő, csak a valóban rászorulónak (terhes, idős, beteg). Ha megszeged a szokásjogot, furcsán néznek rád a többiek. Ezt hívják úgy, hogy társadalom. Ebben élünk egy ideje.

"Ők általában első blattra tudják, hogy szex vagy keksz."
"Viszont ha egy egyébként bejövős férfi bunkó és udvariatlan, azzal valóban elvághatja magát.."

Most akkor elsőre tudják vagy nem?
Amúgy igen, rögtön tudják. Csak ott "számít", ha bunkó, ahol külseje-státusza miatt valószínű úgyse rúgott volna labdába, és legalább van magyarázat, hogy miért nem.
Bejövős pasi esetén tökmindegy, milyen a modora, lásd a "mi" Endink esetét Timikével.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.01.24. 09:58:53

@Debóra_mama:

"Most akkor elsőre tudják vagy nem?"

Azt akartam mondani, hogy hiába vagyok udvarias, ettől még fog lefeküdni velem ha nem jövök be. Viszont ha bejövök neki , simán elvághatom magam nála,ha a tapló vagyok és udvariatlan.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.01.24. 11:20:56

@Debóra_mama: Milyen társadalom az, ahol a férfiak nem adják át a nőknek a helyet? Gondolom ez is valamikor a "nagy generáció" (60-es, 70-es évek) idején alakult át Európában.
Remélem ebben is visszatérünk a régi értékekhez..

Sadist 2017.01.24. 19:43:19

@szepipiktor: "Egyébként a mai generáció az alapillemet a villamosra, buszra fel-leszálláskor, az üzletek ajtajaiban stb. sem tudja betartani! Például ha egy női utas áll melletted a villamosajtóban, akkor leszálláskor MINDIG előre engeded!!!"

Régen én is így csináltam, de mivel általában 10-ből 10 baszott megköszönni vagy odapillantani és biccenteni egyet, hogy köszi, azóta leszoktam róla. Az én időm amúgy is nagyságrendekkel fontosabb, mint valami hercegnő komplexusos picsáé vagy vánszorgó nyuggeré.

A nőknek baromira elszállt az egojuk, mellette pedig a jogosultságérzetük is maxon van.
Pl. egyetlen kezemen meg tudom számolni hány olyan nőt ismerek, akit ha felkérek táncolni, akkor már a felkéréskor megköszöni. Jellemzően idősebbek, egyetlen fiatalabb kivétellel. Pedig már több száz nővel táncoltam, ha elkezdeném összeszámolni, lehet, hogy még ezer fölött is lenne.

"Mert az "adó" lelke is jobb az udvarisasság után és talán hamarabb célba is ér egy nőnél..."

:D:D:D
Gyanítom idősebb, régi vágású pasas vagy, ami egyáltalán nem baj, de hogy nincs tapasztalatod a mai 30 alatti nőkkel, az biztos.
Az udvariasságnak és a jómodornak ma már semmi jelentősége. Ha bejössz a csajnak, lehetsz akármekkora tapló, nyert ügyed van, ha viszont nem, akkor hiába vagy a legkifinomultabb úriember, jó esetben elhajt a picsába, rosszabb esetben pedig azt mondja, hogy nagyon kedvel mint barátot.

Sadist 2017.01.24. 19:54:22

@a nemzet fogatlan provokátora: "Milyen társadalom az, ahol a férfiak nem adják át a nőknek a helyet?"

Mondjuk egyenjogú? Vagy nevezzük normálisnak? Mivel többek a nők a férfiaknál, hogy megkülönböztetett elbánásban kellene részesülniük? Ők is ugyanúgy átadhatnák a helyüket a férfiaknak, nem értem mire ez a nősovinizmus.

Void Bunkoid 2017.01.25. 17:45:59

@Debóra_mama: sőt, a nők - és nem csak a filmekben - külön az ilyen általuk gázosnak tartott randikra mindig előre bebiztosítják valamelyik barátnőjüket, akiknek jeleznek már az egész hacacáré legelején, ha nem tetszik a pasi, hogy hogyhogy nem hirtelen az asztalhoz már alig leülve megcsörrenjen a telefon, és hirtelen valami hozzátartozót/közeli barátot ért sajnálatos balesetre vagy halaszthatatlan túlórapótlékos munkahelyi megjelenésre hivatkozva sűrű bocsánatkérések közepette egy percen belül eltűnnek a helyszínről.

Void Bunkoid 2017.01.25. 17:46:38

@Void Bunkoid: ja meg nemcsaka a helyszínről, a hoppon maradt úriember életéből is, az ilyen után többnyire bármilyen kommunikációs kísérlet a csajjal kudarcba fullad.

Sadist 2017.01.26. 16:41:59

@a nemzet fogatlan provokátora: Dehogyis, a feministák gyűlölik a férfiakat és előjogokat akarnak, én viszont csak annyit, hogy a férfiakat se tekintse senki másodlagos állampolgárnak.
süti beállítások módosítása