6 hely Budapesten, ahol isteni csokis édességet ehetünk
2019. január 11. írta: fosterur

6 hely Budapesten, ahol isteni csokis édességet ehetünk

6-hely-budapesten.jpg

Már biztosan rájöttek az eddigi blogbejegyzéseimből, hogy szeretem a finomságokat, érdekel a gasztronómia, és az is, hogy imádom az édességeket. Időről időre végigjárom a kedvenc éttermeimet, bisztróimat, hamburgerezőimet, és a kedvenc cukrászdáimat is. Ugyanakkor szeretek új helyeket felfedezni, új ízeket kipróbálni.

Sajnos korábban ajánlott sütizők közül néhány, amelyikről írtam, már megszűnt, például a Zazzie és a Kertész utca-Király utca sarkán a kis kávézó, ahol azokat a mennyi mascarponés krémeseket ettem. Ezért úgy döntöttem, frissítem a listát, és ezúttal azok közül ajánlok Önöknek néhányat, amelyek csokoládéval vagy csokoládés édességgel nyűgöztek le.

Terveimet azonnal felülírta az élet. Miután ugyanis lemozogtam az ünnepek alatt felszaladt kilókat, egy kedves kis retro cukrászdában akartam kezdeni a sort a Keletitől nem messze, a Barát utca és a Szövetség utca sarkán. De amikor odaértem, pont akkor pakolták ki a Bognár Cukrászda berendezését… Ez kicsit szíven ütött, el is szomorodtam. Ennek ellenére folytattam a sétámat, és megírtam ezt a listát. Remélem, találnak kedvükre való tippeket.

Budán, az első kerületben mindjárt három nagyszerű helyet is találtam, szinte egy csokorban – ami tetszik, hogy karakterükben egymástól teljesen eltérnek.

A Cocó7 csupán 2-3 éve nyílt a Hattyú utcában, de máris meghatározó lett a környéken. Itt ugyanis nem volt előtte kifejezetten kézműves bonbonokkal foglalkozó üzlet. Én is a bonbonok miatt néztem be ide először, és azóta sokszor jártam itt, ajándékba is vittem. A kedvencem a vörösboros-málnás és a Piemonti mogyorós mártott bonbon. Na, de nem csak a bonbonok, hanem a monodesszertek és a torták is figyelemre méltók, a mousse-ok miatt is érdemes bejönni. Itt cukormentes édességet is találnak azok, akik valamilyen okból diétáznak.

coco7-csokolade-bonbon-mousse-mrfoster.jpg

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Cukormentes Ágika ☕️������ (@ir_dietas_agika) által megosztott bejegyzés,

Innen néhány percre található a Pillók Cukrászda, a Batthyány utca sarkán. Bámulatosan gazdag a kínálat, többféle sós és édes aprósüteményt tartanak. Vannak paleo sütik is azok számára, akik alternatív utat járnak. Nekem ízlenek az itt kapható gyümölcsös szeletek is.

Egyáltalán nem újhullámos, de nem is retró, egyfajta óvatosan és fontolva haladó klasszikus cukrászda. Az igazi kedvencem a Trüffel és az Áfonyás-meggyes csokoládétorta. Utóbbi nagyon édes, de pont ezért szeretem, és a ropogós aszalt meggy miatt.

img_2671.JPG

A Batthyány tér mögött, az Iskola utcában találják a Cupcake Tortaműhelyt. Mint a friss, tavaszi fuvallat, úgy hat a környékbeli üzletek között a belső terével, a kirakatával és a süteménykínálatával. Puha, krémes, ízletes desszertjeikkel vettek le a lábamról. Bevallom, egyszer az is előfordult vele, hogy vacsora helyett sütikből vásároltam be, és otthon élvezettel vettem elő a dobozból az édességeket… Itt a csokis, a kávés, illetve a tiramisú ihlette cupcake a kedvencem.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Cupcake Tortaműhely (@cupcaketortamuhely) által megosztott bejegyzés,

 

A Nagykörúton a Zsolnay Kávéház (a régi-új Béke Szállóban, vagyis a Britanniában) még mindig a favorit. Hazabeszélek, mert ez a törzshelyem - a lakhelyemen. A Zsolnay nem cukrászda, hanem bisztró-étterem, de nagyon erős, egyedi vonalat visznek a desszertpultban. Minőségi alapanyagokkal és modern technológiával dolgoznak, és komolyan mondom, az édességek művészi élvezetet is nyújtanak.

Itt találnak olyan hagyományos süteményeket is, mint amilyen a Dobos-torta vagy az Eszterházy-szelet, de ha valami újat kóstolnának, sehol máshol nem kapható édességek közül választhatnak. A kínálatban szerepelnek laktózmentes, hozzáadott cukortól mentes és búzaliszt nélkül készült sütemények is.

Ha csokis édességre vágynak, akkor választhatják például a Madrigál nevű, hozzáadott cukrot nem tartalmazó finomságot - a kissé ropogós külső alatt puha, tonkababos, marcipánra emlékeztető belső lapul.

madrigal_1.jpg

madrigal_3.jpg

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Zsolnay Cafe (@zsolnaycafe) által megosztott bejegyzés,

 

Csoda kis helyre bukkantam a Király utcában egy sétám során! Az Arioso önmagában is izgalmas koncepció eredményeként jött létre: egyszerre kávézó és lakberendezési üzlet. A pop up bárokhoz hasonlóan az enteriőr változhat és megújulhat, tavasszal például másképp nézett ki, mint most. Az Arioso desszertekben is nagyon jó – süteményeket és bonbonokat is tartanak a pultban. Szeretem, ha egy hely meg tud lepni, és egy kis csavart visz a sütikbe.

Itt például a mignonok ötletesek, egyáltalán nem a régi, olcsó, tucatcukrászdák színvonalán mozognak, színesek és ízletesek. Sacher kockát és Citromos mignont kóstoltam, mindkettő meggyőzött. (A citromos kakukktojás a listán, de annyira gusztusos volt, hogy muszáj volt kérnem egyet.) Előbbi azért, mert kiválóan ráéreztek arra, hogy a Sacher-torta tipikusan az a sütemény, amiből egy falat kevés, de egy egész szelet túl sok lehet.

arioso-sutemeny-desszert-edesseg-mrfoster-budapest-7.JPG

 

arioso-sutemeny-desszert-edesseg-mrfoster-budapest-6.JPG

 

Az Erdős és fiai Cukrászdában, az Etele térnél szintén a mignon volt az, ami nagyon ízlett legutóbb. Erről a cukrászdáról azt érdemes tudni, hogy nyáron a fagylalt miatt jár ide a környék. Süteményekben pedig az olaszos és franciás vonalat viszik. Gusztusos és ízletes a kínálat, és külön díjazom, ha egy helyen nem szeretnének egyszerre túl sokat mutatni, túlságosan markáns édességeket készíteni, hanem ügyesen oldják meg azt, hogy újdonság legyen, amit megkóstolunk, minőségi süteményt adjanak, de ne legyen túlságosan szokatlan az ízlésünknek. (Karácsonyra pedig készítettek pisztáciás bejglit, amiről a rajongóik ódákat zengtek kommentben, így lehet, hogy idén kipróbálom, milyen.)

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Erdős és fiai Cukrászda (@erdosesfiaicukraszda) által megosztott bejegyzés,

 

Önök hol ettek legutóbb finom csokoládés vagy kakaós desszertet? Írják meg nekem!

A bejegyzés trackback címe:

https://mrfoster.blog.hu/api/trackback/id/tr6214556826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása